Skocz do zawartości



Metin2 serwer prywatny
Forum gier online. Serwer TeamSpeak3 dla graczy online
Zdjęcie
- - - - -

[poradnik] Yorick - jak grać

League of Legends lol yorick lol yorick yorick jak grac yorick build Yorick The Gravedigger

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tengo

Tengo

    Nakurwiacz I

  • Poster
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 410 postów
  • Ulubiona gra:Mage Bomb
  • Lokalizacja:localhost

Napisano 10 kwiecień 2012 - 12:45

Yorick, The Gravedigger



Dołączona grafika


1.:WSTĘP



1.1.:HISTORIA



Praca grabarzy jest ważna dla istot żywych, ale bezcenna na Shadow Isles. Istnieje tam wiele odcieni śmierci, a każda z nich spotyka się ze zrozumieniem, a nie strachem czy obrzydzeniem. Z jednego stanu w drugi można przejść tylko z magiczną pomocą profesjonalisty. Pod koniec pierwszej Rune Wars, Yorick Mori pracował jako grabarz. Jego rodzina zarządzała należącym do niej Final Rest Memorial, jednym z najstarszych cmentarzy w Valoran. Łopata, której używał była przekazywana z pokolenia na pokolenie. Każdy grabarz nauczał syna, że towarzyszą jej duchy ich przodków, które będą chronić go podczas samotnych nocy spędzonych pośród nagrobków. Ku swojemu smutkowi, Yorick zginął bezpotomnie, sprawiając, że dumny ród Morich wygasł. Jego ciało spoczęło z łopatą w rodzinnym mauzoleum, a Final Rest Memorial wkrótce podupadł. Śmierć nie była jednak końcem, którego oczekiwał Yorick.

Yorick pojawił się na nawiedzonych brzegach Shadow Isles - nie do końca martwy, ale stanowczo nie żywy, trzymając kurczowo swoją ukochaną łopatę. Szybko odkrył, że może być przewoźnikiem dla nieumarłych mieszkańców Isles, pomagając im wspiąć się w hierarchii śmierci. Okazało się to przekleństwem, gdyż grabarz musi "zakopać swoją normę" zanim sam znajdzie się wyżej, a przynajmniej tak mówi legenda. Nikt nie wie, jaka jest jego "norma". Yorick kopał bez ustanku, na próżno czekając, aż zostanie uwolniony od swego brzemienia. Kiedy dekady przerodziły się w wieki, wstyd stał się nie do zniesienia. Wrócił do Valoran, by znaleźć swoje zwłoki, przekonany, że może być z nimi pochowane jego zbawienie. Kiedy tu dotarł, nie znalazł ani śladu po mauzoleum, ani po cmentarzu. Prawie utracił nadzieję, ale odkrył League of Legends, która stała się dla niego szansą na uwiecznienie jego rodu, o którym pozwolił, by zapomniano.
- Najpierw zgiń, potem pogadamy. - Yorick


1.2.:OPIS



Yorick to dość wyjątkowy i uniwersalny champion. Zależnie od budowy może zostać dobrym tankiem, offtankiem z pierdyknięciem lub twardym DPSem. Niestety zaraz po wyjściu został obłożony najróżniejszej maści przekleństwami, jakim to on gównem nie był. Były to opinie graczy dopiero zaczynających grę nim, a oczywiście po tej pierwszej grze od razu pisali prośbę do Riotu aby oddano im "wyrzucone w błoto" IP (niestety nawet Riot podzialał ich opinię). Tymczasem Yorick już wtedy był dość mocnym pickiem, wymagał jedynie chwili czasu na opanowanie i dobrego buildu. Teraz, po buffie, Yorick jest uważany przez mniej więcej połowę graczy za dobry pick. Niestety druga połowa wciąż uważa go za "gówno".

Sam gram Yorickiem od daty jego wyjścia, i muszę przyznać, że od samego początku mi się spodobał. Podobała mi się sama wizja Riotu na temat grabarza, a (jakże negatywna) opinia graczy, jeszcze bardziej mnie do niego przyciągnęła. Po zagraniu nim pierwszej gry byłem bardzo zadowolony. Nie z osiągniętego rezulatu, który jak pamiętam nie powalał na kolana, a z przyjemności z gry, którą dostarczał grabarz. Po zagraniu wielu gier (Nie wiem ilu. Około 50-100, może trochę więcej) i przetestowaniu wielu buildów mogę śmiało stwierdzić, że opanowałem tą postać. Moje Win/Lose ratio Yorickiem podczas pisania poradnika wynosiło około 70-80%. Dodam jeszcze że Grabarz jest świetną postacią do wychodzenia z Elo Hell.



Musisz Zalogować się lub Zarejestrować żeby zobaczyć ukrytą zawartość


1.3.:MOCNE I SŁABE STRONY


Mocne Strony:
+ Wytrzymałość
+ Dobre bazowe statystyki
+ BARDZO dobre leczenie
+ Redukcja dmg
+ Dobry pusher
+ Niskie cooldowny
+ Teamfight 6 vs 5 czyli nasze Ultimate
+ Wiele ścieżek budowy
+ Masa funu
+ Harass



Słabe Strony:
- Trudno kogokolwiek zabić bez wprawy
- Dość manożerny, nawet po buffie
- Trudny do opanowania
- Postacie z blinkiem BAARDZO trudno złapać
- CC łatwo nas kontruje
- Słabe CC





1.4.:SKILLE


Dołączona grafikaPrzeklęte Przymierze (pasyw) - Za każdego aktywnego przywołanego stwora Yorick redukuje otrzymane obrażenia i zwiększa swoje obrażenia podstawowego ataku o 5%. Jednocześnie ghule Yorick'a zadają 30% jego obrażeń od ataku i mają 30% jego maksymalnego życia.

Przyjemny pasyw, rzekłbym nawet bardzo przyjemny. A to głównie za sprawą redukcji obrażeń. Przy wszystkich czterech duchach mamy 20% redukcji a to naprawdę sporo i nieraz może nas uratować. Oczywiście 20% premią obrażeń też nie pogardzimy. Poza tym pasyw bardzo pomaga w jungli.


Dołączona grafikaOmen Wojny (Q) - Następny atak Yorick'a zada 30/60/90/120/150 (+1.2 ogólnego AD) pkt. dodatkowych obrażeń fizycznych i przywoła na 5 sekund Widmowego Ghula.
Widmowy Ghul zadaje 8/16/24/32/40 dodatkowych obrażeń i porusza się o 15/20/25/30/35% szybciej. Póki ghul istnieje, Yorick też porusza się o 15/20/25/30/35% szybciej.

Koszt Many: 40
Cooldown: 7/6.5/6/5.5/5

Mocny spell: przywołuje szybkiego duszka z dość dużym (jak na ghule) dmg. Jednak to nie obrażenia ghula czynią ten skill silnym, a obrażenia od samego "przyzywania". W early jego obrażenia są słabe, dlatego używamy go do lasthitu lub ewentualnie w otwartej walce z wrogiem. W late game w połączeniu z Trinity Force robi ogromne obrażenia.

Dołączona grafikaOmen Zarazy (W) - Yorick przyzywa Gnijącego Ghula, który pojawia się po wybuchu, zadając 60/95/130/165/200 (+1.0 AP) pkt. obrażeń magicznych i spowalniając pobliskich wrogów o 20/25/30/35/40%. Póki Ghul istnieje, pobliscy wrogowie są spowolnieni przez maksymalnie 5 sekund.

Koszt Many: 40/45/50/55/60
Cooldown: 12
Zasięg: 450

Kolejny dobry czar, tym razem jednak bardziej użyteczny w early. Świetnie nadaje się do harrasu przeciwników i pushowania linii. Poza tym przywołuje ghula spowalniającego przeciwników, i to całkiem fajnie bo o 40%. W połączeniu z Q, jesteśmy bardzo dobrymi chaserami.

Dołączona grafikaOmen Głodu (E) - Yorick zadaje 55/85/115/145/175 (+1.0 bonusowego AD) pkt. obrażeń magicznych i leczy się o 40% zadanych obrażeń. Przywołuje Wygłodniałego Ghula, który przywraca mistrzowi zdrowie równe zadawanym przez siebie obrażeniom. Istnieje do 5 sekund.

Koszt Many: 55/60/65/70/75
Cooldown: 10/9/8/7/6
Zasięg: 550

Mój ulubiony skill Yoricka, taka "wisienka na torcie". Pomijając największe obrażenia ze wszystkich 3 skilli w early (dzięki lepszemu przelicznikowi niż W, niestety tutaj tylko na jeden cel), zarówno przywołanie jak i ataki naszego ghula przywracają nam hp. I to duże ilości hp, szczególnie gdy chwilę pospamujemy. Czasem zdarza się że z małą ilością żywotności chcemy dobić resztkę minionów przed recallem. Jednak dzięki tej umiejętności po zabiciu ich mamy zazwyczaj ponad połowę hp, co zawsze mnie szokuje.


Dołączona grafikaOmen Śmierci ® - Yorick tworzy upiora na kształt jednego ze swych sojuszników. Upiór zadaje 45/60/75% obrażeń od ataku celu. Jeśli sojusznik zginie, gdy upiór żyje, ten poświęci się, by reanimować sojusznika. Od pierwszego buffa, zarówno upiór jak i reanimowany sojusznik, nie tracą życia przez czas trwania zaklęcia, jedynie umierają po 10 sekundach.

Koszt Many: 100
Cooldown: 120/105/90
Zasięg: 700

Kolejny przydatny, jednak bardzo sytuacyjny skill. Przywołujemu ducha wybranego sojusznika, atakującego tylko normalnymi atakami, coś jak duch Mordekaisera. Żyje on przez 10 sekund, jednak jeśli sojusznik zginie, duch "reanimuje go" dając mu dodatkowe 10 sekund życia już po śmierci. Podczas trwania "reanimacji" sojusznik wciąż może używać swoje skille dzięki czemu opłacalne jest używanie tego także na casterów. Niemożliwe jest niestety używanie Summoner's Spelli przez reanimowanego sojusznika.






2.:ROZWóJ


2.1.:SUMMONER'S SPELLS




Slot 1


Dołączona grafika Świetna umiejętność, zwykle najlepszy wybór jeśli chodzi o pierwszy slot Yoricka. Flash daje nam mnóstwo możliwości manewrowania. Polecam.
10/10

Dołączona grafika Bardzo przydatna umiejętność. Pozwala na skuteczny pościg lub ucieczkę. Nie posiada jednak tylu możliwości co Flash. Mimo wszystko - jest dobrym zamiennikiem.
10/10




Slot 2


Dołączona grafika Jako że Yorick ma problemy z zabijaniem, to ta umiejętność bardzo nam pomoże. Polecam.
10/10

Dołączona grafika Bardzo przydatny spell, głównie dzięki ogromnemu slowowi. Również polecam.
10/10

Dołączona grafika Umożliwia pociągnięcie swojego teamu nawet jeśli naprawdę sobie nie radzą. Szybki gank na bota, dragon czy natychmiastowy powrót na linie - jego możliwości są dosyć spore.
9/10

Dołączona grafika Zdecydowanie bardzo fajny spell. Czyni nasz laning... Niezwyciężonym. Niestety w late traci na sile. Mimo to wciąż jest godny polecenia.
8/10


Myślę że więcej SS nie trzeba opisywać, gdyż inne nie mają już żadnego sensu.





2.2.:MASTERKI



Musisz Zalogować się lub Zarejestrować żeby zobaczyć ukrytą zawartość

W mojej opinii to najlepsza kombinacja na Grabarza. Jakie niesie ze sobą korzyści? Już mówię:
- Ulepszenie obu naszych SS'ów jednym punktem
- Zwiększenie startowego AD
- Attack Speed
- CD Reduction
- Arm. Penetration zwiększa nasze ogólne obrażenia
- Mag. Penetration zwiększa obrażenia z harass'u
- Zwiększenie zadawanych obrażeń
- Znowu Arm. Penetration
- Ułatwienie zabijania zarówno championów jak i minionów
- Armor i Mag. resist aby zwiększyć nasze survi
- HP reg. aby zwiększyć sustain

Jak widać żaden punkt się nie marnuje, a każdy jest bardzo przydatny.




2.3.:RUNY


MARKI: Dołączona grafika 9x Attack Damage
Nasze 2 skille mają przeliczniki na AD, co sprawia że te runy dają ogromnego boosta w early game. Poza tym ułatwiają last hitowanie.

SEALE: Dołączona grafika 9x Armor
W połączeniu z Masterkami, dają nam ogromną premię do armora na start.

GLYPHY: Dołączona grafika 9x Mag. Res./18
Ogromnie zwiększają nasze survi w late, dzięki czemu uzupełniają nasz build.

QUINTY: Dołączona grafika 3x AD
Runa AD uzupełniają nasze early game. Razem z Markami mamy już +15 AD, a to już dość dużo.

CENA STRONY RUN: 8610 IP

Runy te, są może dość niekonwencjonalne jednak zapewniam że są idealne na Yoricka. Oczywiście można dobrać sobie inne, według własnych upodobań.



2.4.:SKILLE



Musisz Zalogować się lub Zarejestrować żeby zobaczyć ukrytą zawartość


Czemu tak, a nie inaczej?
Myślę że skill W bardziej przyda się jako pierwszy. Pomoże w ewentualnym team fighcie na 1 lvl o buffa. Poza tym zada większe obrażenia przeciwnikowi. Wymaksowany skill E, bardzo się przyda w early-mid game. Przy odpowiednim używaniu jest to niesamowite leczenie, z pewnością równie dobre jak te Warwicka. Przy odpowiednim używaniu many (tudzież, z partnerem z Clarity) pozwala na bardzo długie utrzymywanie się na linii. Q nie maksujemy, ponieważ przyda nam się bardziej dopiero w late game. Poza tym 30 więcej obrażeń, jakie daje nam poziom przeznaczony na ten skill, to dość mało.



2.5.:ITEMY


Jako Yorick mamy dwie, a nawet trzy możliwe ścieżki rozwoju które bardzo się od siebie różnią. To jaki build zbudujemy zależeć będzie głównie od naszych preferencji i potrzeb drużyny. Często będziemy potrzebować bardzo tankownego buildu, ale czasami przyda się mocna ofensywa. Nigdy, przenigdy nie powinniśmy zawsze składać tego samego.





1. Offtank



Build ten odznacza się szeroką uniwersalnością. Stosuję go najczęściej, gdyż daje nam wielkie obrażenia przy wystarczającym survi. Na dodatek dostajemy sporo CD Reduction co umożliwi nam niemały spam naszymi przyjaciółmi - ghulami. Ogólnie itemy te pozwalają na dość agresywne zachowanie, jednak inicjowanie i tym podobne głupoty całkowicie nie wchodzą w grę.


Kolejność kupowania itemów w early powinna być mniej więcej taka:

Start: Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Back 1: Dołączona grafikaDołączona grafika

Back 2: Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Back 3: Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika






Full Build wygląda tak:
Dołączona grafika
Link:

Musisz Zalogować się lub Zarejestrować żeby zobaczyć ukrytą zawartość





2. Tanky Caster



Ten build czyni z Yoricka cholernie twardy czołg, który de facto także potrafi uderzyć. Ponad 10000 efektywnego HP pozwala nam na inicjacje i zwracanie na siebie uwagi większości przeciwnej drużyny. Jeśli jednak zajdzie dana potrzeba, nasze obrażenia wciąż są całkiem znośne i naprawdę mogą zaboleć.


Kolejność kupowania itemów w early powinna być mniej więcej taka:

Start: Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Back 1: Dołączona grafikaDołączona grafika

Back 2: Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Back 3: Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika






Full Build wygląda tak:
Dołączona grafika
Link:

Musisz Zalogować się lub Zarejestrować żeby zobaczyć ukrytą zawartość






3. Damage Carry



Build bardzo, bardzo agresywny. Czyni nas narażonymi na szybką śmierć, tym bardziej w środku teamfightu. Z takim zestawem należy grać bardzo ostrożnie, ważne będzie także wyczucie postaci, no i całej gry zresztą. Mimo wszystko mając takie itemy karamy przeciwny team bardzo mocno i szybko zdejmujemy każdego AD i AP Carry.


Kolejność kupowania itemów w early powinna być mniej więcej taka:

Start: Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Back 1: Dołączona grafikaDołączona grafika

Back 2: Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Back 3: Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika






Full Build wygląda tak:
Dołączona grafika
Link:

Musisz Zalogować się lub Zarejestrować żeby zobaczyć ukrytą zawartość






4. Dominion



Ten build będzie przeznaczony specjalnie pod mapę Dominion. Jak wiadomo tamtejsza mapa jest mniejsza, a dużo większą rolę odgrywa mobilność. W skutecznej obronie punktów przydatny jest także sustain oraz survi. Itemy które wymagają stackowania są natomiast dużo słabsze, gdyż gry są z reguły bardzo krótkie co uniemożliwia nam skuteczne nastackowanie.


Kolejność kupowania itemów w early powinna być mniej więcej taka:

Start: Dołączona grafikaDołączona grafika

Back 1: Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika


Back 2: Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika


Back 3: Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika






Full Build wygląda tak:
Dołączona grafika
Link:

Musisz Zalogować się lub Zarejestrować żeby zobaczyć ukrytą zawartość






5. Zamienniki



Z różnorakich powodów któryś item może Wam nie pasować. Należy wtedy dobrać zamiennik który będzie spełniał podobną funkcje (lub wręcz przeciwną, ale o wymiernych korzyściach) i nie utraci dużo na efektywności. Jeśli macie z tym problemy to ten dział Wam pomoże.


Itemy które można kupić zamiast tych ze standardowych buildów:

Dołączona grafika = Dołączona grafika = Dołączona grafika
Dołączona grafika = Dołączona grafika
Dołączona grafika = Dołączona grafika = Dołączona grafika
Dołączona grafika = Dołączona grafika = Dołączona grafika = Dołączona grafika
Dołączona grafika = Dołączona grafika = Dołączona grafika = Dołączona grafika
Dołączona grafika = Dołączona grafika = Dołączona grafika







Oczywiście to tylko niektóre z naprawdę wielu, wielu możliwych kombinacji buildów. Można by było wymyślić jeszcze dużo więcej odpowiedników poszczególnych itemów, jednak myślę że te już wymienione dają nam największe korzyści. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie aby stworzyć swój build, dopasowany do swoich preferencji. Więc tak jak już pisałem: możliwości jest naprawdę mnóstwo! Zachęcam do eksperymentowania!






3.:PORADY


3.1.: Early Game:

Yorick musi iść na Solo Top'a, lub w ostateczności nawet na Mid'a! Grunt aby walczyć na linii 1v1 lub 1v2. W końcu nasze Lane Phase jest tak potężne, że nie można tego zmarnować. Jednak niestety zdarzają się gry w których niektóre osoby wymuszą nam pójście na Bot'a. Aby zminimalizować stratę, warto dobrać supporta z dobrym CC, co powinno uzupełnić braki Yoricka; samemu grać jako support lub po prostu junglować. Na linii gramy defensywnie, a do czasu kupienia Tear of the Goddness nie spamujemy za bardzo skillami. Harrasujemy przeciwnika i staramy się trzymać go "Out of Exp" i (co ważniejsze) lasthitujemy miniony. W grze Yorickiem jest to bardzo ważne. Nie raz widziałem takich co z 10 minionami w 10 minucie dziwili się czemu tak słabo im idzie. Na duo jest to trochę trudniejsze bo o miniony trzeba walczyć z partnerem. Raczej nie atakujemy przeciwników, a czekamy na ich ruch. Warto zaopatrzyć się w kilka wardów, w obronie przed wrogim junglerem.
3.2.: Mid Game:

W mid game powinniśmy już mieć buty i Manamune. Powinniśmy spamować skillami w celu nastackowania tego drugiego. Można skusić się na blue buffa, co zapewni nam niemal nieskończoność many. Okazyjnie gankujemy mida i inne linie potrzebujące pomocy. Cały czas jednak kontrolujemy sytuację na swojej, staramy się nie tracić wieży. Uważamy na ganki przeciwników. Gramy coraz bardziej agresywnie, jednak bez przesady. Na tym poziomie można skusić się na solo dragona. Powinniśmy dać radę mając wymaksowane już E.

3.3.: Late Game:

Late jest bardzo dobrą fazą dla Yoricka. Pomagamy w teamfightach, można nawet inicjować (oczywiście nie z buildem pod DPS'a). Ulti rzucamy najczęściej na naszego AD carry, lub jeśli zdarzy się zaraz głupia śmierć członka drużyny (tudzież nasza) przed teamfightem, wskrzeszamy właśnie go i szybko atakujemy, aby nie zmarnować czasu w którym jest 5 vs 5. Chodzimy oczywiście z razem z teamem, solo raczej się nie opłaca. Jak najczęsciej robimy dragona i barona z kolegami. Przed walką staramy się harrasować przeciwnika. Myślę że focus w teamfightach jest oczywisty (carry przeciwnika).
3.4.: Porady Ogólne:

Wardy, wardy i jeszcze raz wardy. Kupujemy je kiedy tylko mamy trochę golda na zbyciu. Są bardzo ważne w grze każdą postacią. Wardujemy barona oraz linię, w obronie przed gankami. Sprawdzamy krzaki z W, przed wejściem. Mimo dość małego zasięgu, z pewnością nie raz uratuje to nam życie. Można do tego wykorzystać pewną rzecz w tym skllu, mianowicie to że naszego ghula nie można przyzwać "w ścianie". W przypadku takiej próby, duszek zostanie przywołany w najbliższym możliwym miejscu. Wyjaśnię na przykładzie:

Musisz Zalogować się lub Zarejestrować żeby zobaczyć ukrytą zawartość

Dzięki temu duszek pojawi się w krzakach, tam gdzie być może czai się przeciwnik. Sprawdzanie krzaków jest dzięki temu bezpieczniejsze i można to robić na większe odległości. Innym ciekawym "trickiem" jest rzucanie naszego skilla W wprost przed szarżującym na nas Rammusem, jakimś skill shotem, czy eliminowanie nim grzybków Teemo i boxów Shaco.

Yorick nie ma ani wspaniałych przeliczników, ani wielkiego dmg. bazowego, nie budujemy go też pod DPS'a. Skąd więc czerpie swoje obrażenia (które są naprawdę spore)? Odpowiedź brzmi: Spam. Dobrze dobierając itemy z mojego buildu, można osiągnąć prawie 40% CDR. Jeśli tak zrobimy nasz CD skilla E będzie trwał jedynie 3,6 sekundy, a to naprawdę mało. Równie imponujące będą cooldowny innych naszych skilli. Ułożenie takiego buildu to naprawdę niezły pomysł, jednak CDR nie jest już aż tak niezbędne jak kiedyś. Teraz lepiej zainwestować w większą "tankowność" i DMG, ale nawet wtedy warto spamować ghulami we wroga kiedy tylko spadnie cooldown. Jeśli będziemy to robić zadamy przeciwnikowi naprawdę spore obrażenia. Spam to bardzo ważny aspekt w grze Yorickiem.

Zwykle gram Yorickiem na mapie Summoner's Rift, jednak na Twisted Treeline wcale nie sprawdza się gorzej, a wręcz przeciwnie. Dobrze radzi sobie z utrzymaniem solo topa, toteż polecam właśnie tam iść. Skill W przyda nam się w teamfighcie na 1lvl. Oczywiście wardujemy dragona i red buffa. Reszta gry nie różni się za bardzo od Summoner's Rift, toteż nie będę się na ten temat rozpisywać.




3.5.: Przeciwnicy na Topie:




W tym dziale postaram się opisać wszystkich przeciwników których Yorick może spotkać na solo topie i ocenię stwarzane przez nich zagrożenie.




Dołączona grafika To jeden z tych championów którzy potrzebują swojego Ultimate aby cokolwiek zdziałać. Naprawdę, ona nie ma zbytnio nic do powiedzenia przeciw Yorickowi. Jej harass z Q szybko wyleczymy, ale jej W z pewnością obroni ją przed śmiercią wiele razy. Jako jungler bardzo przydałby się Lee Sin, gdyż świetnie ją kontruje. Po 6lvl Akali powinna być już całkowicie zoutfarmiona, zoutlevelowana i być może kilka razy zabita, a więc nawet z ulti nie stanowi dla nas zagrożenia. Należy pamiętać o ostrzeganiu sojuszników gdy znika z linii, gdyż jej ganki są naprawdę niesamowite.
Ocena: 4/10




Dołączona grafika To bez wątpienia bardzo mocny wróg. Jest bardzo wytrzymały przez co trudno nam go skutecznie harassować. Jeśli dopuścimy go do minionów, uleczy się w kilka chwil dzięki pasywowi. Dzięki E ma bardzo mocny auto attack i łatwo dobijać mu miniony, więc trzeba starać się mu dorównać. Od 6 będzie miał mnóstwo HP dzięki ulti, a to kolejny powód dla którego nie da się go dobrze harassować. Nasz jungler musi być mobilny, jak lee sin, gdyż Q Cho'Gatha czyni go bardzo trudnym do gankowania. Całe szczęście jemu samemu raczej trudno będzie nas zabić, a więc walka z nim na topie to raczej bitwa o miniony.
Ocena: 7/10




Dołączona grafika No cóż... Nie jest to mocny przeciwnik jednak nie należy go z tego powodu lekceważyć. Dzięki E bardzo mocno bije nas z łapy więc raczej nie pozwalamy mu podejść do walki bezpośredniej. Przed 6 jest bez żadnego heala czy selfheala no i traci życie za używanie skilli dzięki czemu łatwo zjeść mu całe życie. Nasze ghule świetnie blokują jego tasak. I bardzo dobrze bo jeśli by nas trafił to całkiem mocno obrywamy. Mundo nie ma żadnego porządnego escape systemu, więc ganki będą łatwe.
Ocena: 4/10




Dołączona grafika Ciekawy przeciwnik. Ma bardzo dobry harass, jednak szybko traci manę. Dzięki jednemu z jego skilli ghule dość szybko leczą mu HP. Polecam poczekać aż minie przed zaatakowaniem. Ze względu na wysoką manożerność raczej trudno będzie mu nas zabić, jednak nam go także. Walka z nim polega raczej na outfarmieniu i outexpieniu. Należy uważać na ganki junglera gdy Galio wbije 6 poziom.
Ocena: 5/10




Dołączona grafika Dość mocny przeciwnik. Jego harass opiera się na Q, jednak mimo dość dużego dmg., łatwo się z tego wyleczyć. Pirat ma bonusowego speeda oraz zdejmowanie wszystkich CC, więc ganki nie będą zbyt łatwe. Musimy poradzić sobie sami. Powinniśmy mocno go harassować. Jego heal ma duży CD i dość duży koszt many. Aby wyrobić się z leczeniem musiałby go maksować jako 1, wtedy pozostaje nam zoutfarmienie go.
Ocena: 7/10




Dołączona grafika Potężny przeciwnik! W early nie mamy z nim najmniejszych szans. Trzeba harassować go ile wlezie, jednak dzięki jego pasywowi i tak go za bardzo nie przyciśniemy. Wypadałoby unikać zwarcia z nim, jednak jest to dosyć trudne z powodu jego bonusowego speeda. Od 6 nie łazimy na 300 HP nawet gdy jesteśmy pewni że nie złapie nas ze swoim Q; Flash + R i jeden dead więcej dla nas. Całe szczęście jego siłą spada z biegiem czasu. Gdy przestanie nam robić duże kuku z Judgment'a można go przycisnąć i pokonać. Większość Garenów mimowolnie pushuje, dzięki czemu z pomocą junglera można zdobyć łatwego killa.
Ocena: 7/10




Dołączona grafika Pijak ma bardzo dobrą farmę i harass. Ma większy zasięg niż my, dzięki czemu może stać bardziej z tyłu. Trzeba się wysilić aby go trafić. Całe szczęście jego beczki zabierają dość dużo many, więc raczej nie będzie nimi bez sensu spamował. Można się od nich łatwo wyleczyć. Gragas nie ma zbyt mocnego heala dzięki czemu nie przetrwa zbyt długo na linii. Przed gankami chroni go jego E, jednak mimo to warto spróbować.
Ocena: 6/10




Dołączona grafika Bardzo dobry pusher, całe szczęście ale na całe szczęście to jedyna zaleta. Nie potrafi zrobić nam większego kuku, łatwo go harassować i zabić. Nie ma dobrego escape systemu, w walce bezpośredniej też dużo nie zdziała. Słaby wybór przeciwko Grabarzowi.
Ocena: 2/10




Dołączona grafika Bardzo popularna postać. Wszyscy uważają ją za dobrego topera, ja w sumie także, jednak nie jest ona dobrym wyborem przeciwko nam. Mamy lepszy heal i lepszy harass czyli dwie rzeczy najbardziej liczące się na topie. Irelia można minimalnie nas pokonywać w bezpośredniej walce, jednak nie ma to większego znaczenia, gdyż na większą metę mocno od nas obrywa. Można bać się jej w Late Game, jednak dzięki dobremu Yorickowi i tam nie zdziała zbyt wiele. Ganki junglera nie konieczne, aczkolwiek mile widziane.
Ocena: 5/10




Dołączona grafika Słaby przeciwnik. Brakuje mu jakiegoś heala. Nie ma zbyt dużego dmg, nie stanowi zagrożenia. Raczej trudno byłoby przegrać na niego topa. Należy jednak strzec się ganków junglera gdyż Jarvan dysponuje dobrym CC. Jeśli trafi nas swoją podrzutkom i swoim ulti podczas ganku, raczej nie przeżyjemy. Jeśli macie z tym problemy weźcie flasha zamiast ghosta.
Ocena: 5/10




Dołączona grafika Dość trudny wróg. Musimy go outfarmić tak mocno jak tylko da radę jeszcze zanim się rozkręci. Gdy się rozkręci trzeba unikać bezpośredniej walki i starać się unikać jego stuna. Pomoc junglera może okazać się bardzo pomocna. Gdy Jax się nafarmi robi ogromne obrażenia w krótką chwilę. Naszą największą przewagą jest harass. Trzeba to wykorzystać.
Ocena: 7/10




Dołączona grafika Całkiem mocny przeciwnik. Jego plusem jest wielki burst, jednak pomijając mobilność to jego jedyna broń. Przeciwko Yorickowi harass ma raczej zerowy, jego przeżywalność także jest mniejsza od naszej. Trzeba uważać na moment ataku, aby zminimalizować straty z jego combo. Mimo dużej mobilności warto poprosić o gank.
Ocena: 7/10




Dołączona grafika Dość fajny przeciwnik dla grabarza. Jego mocną stroną jest harass z Q, tarcza z pasywa oraz ogólna wytrzymałość, jednak na całe szczęście bardzo szybko wypluwa się z many. Nie ma nic specjalnego do pokazania w walce bezpośredniej, dlatego też jak najbardziej można w ten sposób atakować. Warto harassować go dość regularnie; tak aby tarcza z pasywa nie zdążyła mu się odnowić. Ze względu na mocne CC z ulti Malphite; po 6 lvl wypadałoby uważać na ganki junglera.
Ocena: 5/10




Dołączona grafika Strasznie trudny przeciwnik. Trzeba uważać na jego harass z E, gdyż ma dużo mniejszy cooldown od naszych skilli. Tarcza może być problemem, dlatego też atakujemy go raczej gdy została mu jej resztka. Mimo braku CC oraz porządnego escape mechanismu, dość trudno będzie go zabić przy ganku junglera. Jest bardzo twardy, należy na to uważać. Warto pamiętać że gdy chociaż lekko zfeedujemy Mordekaisera, to potem nie mamy z nim praktycznie żadnych szans. Najlepiej jest jak najszybciej zdobyć 2lvl i harassowac go combem W+E. Nie należy wstrzymywać się z atakami za długo. Z biegiem czasu Mordekaiser rośnie w siłę, trzeba o tym pamiętać.
Ocena: 9/10




Dołączona grafika Bardzo mocny przeciwnik, jednak nie dla nas. Yorick mający bardzo dobre early może zmiażdżyć Nasusa będącego jednak late game championem. Jeśli go harassujemy musi stać z daleka od minionów tracąc expa, golda no i stacki z Q. Niestety dobry Nasus skutecznie nastackuje Q używając samych ghuli, jednak nie zrobi tego tak dobrze, jakby zrobił w przypadku minionów. Należy strzec się jego slowa, gdyż jest naprawdę epicki. W połączeniu z gankiem przeciwnika trudno będzie przeżyć.
Ocena: 6/10




Dołączona grafika Ta kotka może okazać się dla Grabarza godnym przeciwnikiem. Posiada świetny harass, sustain oraz ungankable system. Na dodatek po wbiciu 6lvl dysponuje ogromnym burstem, a więc ma wszystko to, co może pomóc jej w walce na solo top'ie. Podstawą do wygrania linii przeciwko niej będzie przebicie jej na harass oraz sustain. Zanim jeszcze kupi latarnie nie będzie to duże wyzwanie; jednak po jej zakupie może być bardzo ciężko. Od samego początku grać bardzo agresywnie zmuszając ją do szybkiego wyplucia się z many. Wtedy trudno będzie się jej całkowicie wyleczyć z naszego harassu. Jeśli uda nam się zbić kotkę do low hp, należy być czujnym i nie przegapić okazji na zabicie jej, ponieważ posiada bardzo dobry escape mechanism, taka okazja może się powtórzyć się zbyt szybko. Jeśli jednak zostaniemy zmuszeni do mocnego defowania, najważniejszą rzeczą staje się farmienie, czyli nasz standard - last-hity.
Ocena: 9/10




Dołączona grafika Postać z dużym burstem, jednak bez heala, czyli jedna z tych jakie lubimy najbardziej. Należy zaharassować go ghulami, wtedy będzie musiał grać defensywnie, a co za tym idzie zostanie zoutfarmiony, a zoutfarmiony Pantheon, to słaby Pantheon. Zapewne będzie starał się co pewien czas użyć swojego combo, więc warto co pewien czas przystopować z harassem i uleczyć się na minionach. Ten spartanin nie powinien sprawiać nam problemów.
Ocena: 4/10




Dołączona grafika Potężny przeciwnik! Posiada ogromny burst w early, wielki sustain no i dashe pozwalające nas harassować. Należy uciekać od stuna, bo oznacza on wlepienie nam całego comba. Renekton z naszego harassu wyliże się całkiem szybko, mimo to jest on naszą jedyną szansą. Trzeba atakować go nie dając mu szansy na kontratak. Po 6lvl bardzo duży problem będzie stanowić także bezpośrednia walka. Mimo że nasze ulti pomaga w niej dość dużo, to nie dorównuje ono temu które posiada Renekton. Traktuje go jako najtrudniejszego przeciwnika która może stanąć naprzeciw Grabarzowi na solo top'ie.
Ocena: 9/10




Dołączona grafika Dość mocna postać, jednak wymięka gdy przyjdzie jej stanąć przeciwko Yorickowi. Jest bardzo mobilna i dysponuje dużymi obrażeniami, jednak nie ma ani krzty sustaina i możliwości jakiekolwiek harassu. Jeśli odpowiednio to wykorzystamy, powinniśmy łatwo i szybko ją znokautować. Outfarm i outexp także nie powinien być trudny do wykonania.
Ocena: 6/10




Dołączona grafika Ten Yordl może stanowić zagrożenie, jednak może tez być łatwym kąskiem. Jest dobry zarówno w bezpośredniej walce jak i w harassie. Jest dobrym pusherem, jednak brak mu jakiegokolwiek heala. Zastępuje go tarczą, która jednak na dłuższą metę sprawdza się gorzej. Na 6 lvl trzeba uważać i nie latać z low hp. Jeśli ktoś ma z nim problem, można zaopatrzyć się w Magic Resist na start gry.
Ocena: 6/10





Dołączona grafika Champion, który prawdopodobnie będzie dla nas bardzo mocnym i trudnym przeciwnikiem. Jest bardzo wszechstronny, gdyż ma zarówno dobry harass, który na dodatek ma bardzo mały cooldown i duży sustain dzięki któremu, podobnie jak Yorick, prawie wcale nie musi schodzić z linii. Na dodatek przed skutecznym harassem Ghuli, oprócz samego manewrowania, ochroni go jego tarcza. Aby z nim wygrać trzeba przebić go w harassie i sustainie, jednak można też grać defensywnie, farmiąc cały czas, a z atakami wstrzymywać się aż do pewnego czasu, gdyż siła Shena jest największa w early a w mid oraz late game'ie trochę słabnie. Na dodatek należy strzec się wrogiego junglera, gdyż po tauncie Shen'a bardzo trudno będzie nam uciec.
Ocena: 8/10




Dołączona grafika Bardzo irytujący champion, nie ma co ukrywać. W bezpośredniej walce nie ma dużo do powiedzenia. Należy unikać jego trucizny oraz odbiegać gdy próbuje nas przerzucić prze ramię. Co prawda dzięki slowowi wiele razy nas dopadnie, jednak szybko straci manę jeśli będzie używał go za każdym razem. Poza tym jest bardzo dobrym pusherem i farmerem. Nie należy zapominać o jego mobilności. Należy uważać na ganki, gdyż z pomocą singeda, jungler bardzo łatwo nas dopadnie.
Ocena: 6/10




Dołączona grafika Postać z bardzo dobrym harassem, niemal dorównującym naszemu. Jego słabą stroną jest papierowość. Zadajemy mu bardzo dużo, a na dodatek nie ma on możliwości uleczenia się. Szybko wypluwa się z many. Trzeba uważać na niego po 6lvl, gdyż dzięki Ulti prawie zawsze nam ucieknie lub nas dogoni. Wszystkie jego skille użyte naraz dają bardzo mocny burst, więc należy uważać gdy chodzimy po linii z małą ilością życia.
Ocena: 6/10




Dołączona grafika Lanewick jest zdecydowanie jednym z trudniejszych przeciwników Grabarza. Dzięki lifestealowi i Q trudno jest go odepchnąć od minionów a co za tym idzie zoutfarmić. W bezpośredniej walce jest również bardzo silny. Nie można pozwolić mu na leczenie się na nas z Q. Lepiej niech uleczy się na minionach. Od 6 należy mieć się na baczności, gdyż w przypadku ganku junglera dzięki ulti WW łatwo możemy zginąć. Wyścig na miniony to chyba jedyne skuteczne wyjście na wygranie walki z nim, oczywiście pomijając ganki naszego junglera, które z braku posiadania escape mechanisu przez WW, będą bardzo efektywne.
Ocena: 9/10




Dołączona grafika Dość mocny bruiser, jednak dla nas to łatwy przeciwnik. Nie posiada żadnego heala, jego jedynym plusem jest harass podczas którego jednak musi mocno się do nas zbliżyć. Skilli warto używać w kolejności: E (przed atakiem małpy), Q (po ataku małpy, ale jeszcze przed zniknięciem), i W (po zniknięciu małpy, w miejsce gdzie zniknęła). Jego ulti nie wniesie zbyt wiele do walki, jedyne czego można się obawiać to gank dobrego junglera.
Ocena: 5/10




Dołączona grafika Lanedyr jest bez wątpienia jedną z najlepszych i najsolidniejszych postaci które można wysłać na solo top'a. Posiada ogromny sustain dorównujący naszemu, a przy tym duży burst w bezpośredniej walce. Jego jedyną wadą jest to że praktycznie nie ma żadnych ranged skilli. Trzeba postarać się to maksymalnie wykorzystać. Polecam harassować go kiedy tylko jego tarcza ma cooldown, nie warto zużywać many na zdejmowanie jej. Dobry Udyr będzie maksował żółwia, a więc nie można pozwolić mu na ciągłe stanie przy naszych minionach, bo oznaczać to będzie praktycznie przegraną linie. Trzeba grać na niego agresywnie, jednak nie pozwalać sobie na bezpośrednie starcie z nim. Gdy szarżuje na nas w formie niedźwiedzia, spowalniamy go i harassujemy utrzymując odpowiedni dystans. W walce z nim jako takie wyczucie Yoricka jest bardzo przydatne.
Ocena: 9/10




Dołączona grafika Wiele osób twierdzi że troll kontruje naszego grabarza ze względu na swojego pasywa. Używając go na naszych ghulach trochę się podleczy, jednak nie sądzę żeby było to wystarczające na użycia takiego sformułowania. Trundle, podobnie jak Udyr, nie posiada ranged skill'i (pomijając slowa), dlatego też nasz harass jest naszą największą przewagą. Jeśli przeciwnik kupi Wriggle's Lantern warto będzie odciągnąć go od naszych minionów, gdyż nie można pozwalać mu się zanadto wyleczyć. Grając przeciwko niemu na linii trzeba uważać na ganki wrogiego junglera, gdyż ze slowem trolla zostaniemy prawdopodobnie złapani i zabici. Ogólnie rzecz biorąc; linia przeciwko niemu to nic trudnego.
Ocena: 6/10




Dołączona grafika Dość popularna postać, szczególnie w grach 3v3. Jego największą wadą jest brak jakichkolwiek ataków zasięgowych, posiada jednak dahsa który w części mu to zastępuje. Jego sustain nie dorównuje naszemu, co czyni naszą największą przewagę w walce z nim. W bezpośrednim starciu nasze szanse są wyrównane. Po 6 poziomie trzeba jednak będzie się z nim trochę pobawić jeśli zamierzamy zdobyć kille. Jeśli rzucimy ignite mniej więcej w 3 sekundzie trwania jego ulti, powinien wystarczająco ograniczyć jego leczenie z Q aby zginął, gdy Undying Rage się zakończy. Ze względu na slowa z dość dużym zasięgiem warto by było szczególnie uważać na ganki junglera.
Ocena: 6/10




Dołączona grafika Mocny przeciwnik. Posiada sustain w postaci lifesteala oraz spellvampa. Nie ma jednak zbyt dużo do zaoferowania jeśli chodzi o harass, co czyni naszą największą przewagę. Jednak Berserker pokazuje ząbki dopiero w walce bezpośredniej. Posiada potężny skill z true damage'em, w związku z tym kupowanie dużych ilości pancerza najzwyczajniej w świecie nie opłaca się. Jego 6 lvl nie wnosi zbyt wiele do walki. Jego ulti pomaga jedynie w uciekaniu przed mocnym CC od naszego junglera. Grając przeciwko Olafowi powinniśmy w miarę możliwości zone'ować oraz odciągać go od creepów, jednocześnie całkowicie niszcząc jego jedyne źródło sustainu. Należy jednak być ostrożnym atakując Olafa nawet jeśli posiada bardzo małą ilością życia, gdyż dzięki swojemu pasywowi nadal może stanowić duże zagrożenie.
Ocena: 7/10




Dołączona grafika Kolejny champion którego główną wadą jest brak ataków zasięgowych. Odpowiednio manewrując naszym slowem możemy prawie zawsze uciec przed jego szarżą, jednocześnie uniemożliwiając mu jakikolwiek harass. Należy jednak cały czas pamiętać że miś jest niezwykle potężny jeśli chodzi o walkę bezpośrednią. Jeśli pozwolimy mu się za bardzo nafarmić to w pewnym momencie przejmie inicjatywę na solo topie, a ganki naszego junglera mogą się zakończyć double killem dla Volibeara. Dlatego też warto go outfarmić tak mocno jak tylko damy radę, jednocześnie starając się unikać zwarcia. Trzeci skill Misia jest całkowicie niepraktyczny i bezużyteczny, jednak warto zapamiętać że działa on także na nasze ghule. Przy gankach wrogiego junglera powinniśmy za wszelką cenę uniknąć przerzucenia przez misia, gdyż prawdopodobnie będzie to oznaczać naszą śmierć.
Ocena: 4/10






A więc naszymi najgorszymi przeciwnikami są:

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika





3.6.: Dla Leniwych:



Jeśli nie chce wam się czytać całego poradnika, full buildy wraz z masterkami i runami znajdziecie tutaj:

1. Offtank:

Musisz Zalogować się lub Zarejestrować żeby zobaczyć ukrytą zawartość


2. Tanky Caster:

Musisz Zalogować się lub Zarejestrować żeby zobaczyć ukrytą zawartość


3. Damage Carry:

Musisz Zalogować się lub Zarejestrować żeby zobaczyć ukrytą zawartość





4.:INNE PROFESJE


Yorick to wbrew pozorom bardzo uniwersalny pick. Jeśli zajdzie dana potrzeba, lub po prostu ktoś preferuje grę na innej pozycji, nasz Grabarz może zostać Midderem kontrującym wiele papierowych AP'ków, niezawodnym junglerem, ofensywnym supportem lub dominantem na pozycji AD Carry.





4.1.: Jungle:


Jungla Yorickiem jest prosta, dość szybka i bardzo stabilna. Ganki jakie Grabarz nam oferuje może i nie powalają, jednak zazwyczaj spokojnie wystarczają aby zgnębić przeciwnika. Ale przejdźmy do rzeczy:


Opis:


Startujemy z Cloth Armorem oraz 5 potkami na HP. Wybieramy W i idziemy na camp wilków. Prosimy mida o pull blue i zadanie jakichś obrażeń wilkom. W 1:39 zabijamy je i szybko biegniemy do blue. Oczywiście pierwszego buffa musimy zabrać my a nasz Midder będzie musiał poczekać na drugiego. Po zaliczeniu obu campów gankujemy top'a albo inną, najbliższą linie. Można też spróbować zasadzki na wrogiego junglera. Najłatwiej jest poczekać na niego przy wraithach. Dalsza jungla to praktycznie same gankowanie wraz z czyszczeniem campów po drodze. Oczywiście zbieramy red buffa, a blue oddajemy naszemu casterowi. W miarę możliwości można próbować counter-jungle ale nie będę się na ten temat rozpisywał.



Build:


Dołączona grafika

Masterki 9/21/0


Dołączona grafika + Dołączona grafika





4.2.: Mid:


Yorick na midzie nie jest wcale złym pomysłem, a wręcz przeciwnie. Może okazać się jednym rozwiązaniem jeśli przeciwnik wybierze postać pokroju Morgany czy Cassiopei. Przeciwko Grabarzowi te postaci po prostu wymiękają. Mimo że mogą mieć nad nami przewagę dystansową to przegrają linie dzięki naszemu sustainowi.


Opis:


Nasz pierwszy item powinien być dopasowany pod przeciwnika. Nasze opcje to: buty + 2hp potki + 1mana potka; meki pendant + 2hp potki lub Null-Magic Mantle + 1hp potka + 1mana potka. Na linii staramy się zdominować przeciwnika. Harassujemy jednocześnie lecząc się z otrzymanych obrażeń. Warto zaopatrzyć się w Chalice of Harmony lub inny dodatkowy Magic Resist aby zmniejszyć otrzymywane przez nas magiczne obrażenia. W miarę możliwości przyjmujemy blue od naszego junglera, bo przecież należy się nam jako Midderowi.



Build:


Standardowy


Dołączona grafika + Dołączona grafika





4.3.: Support:


Yorick w roli Supporta sprawdza się znakomicie. Nasz harass mocno przeszkadza wrogom, dzięki czemu nasz AD Carry bez problemu może farmić. Nasze Ultimate również znacznie pomoże naszemu Carry, zarówno na linii jak i w teamfightach.


Opis:


Gre zazwyczaj zaczynamy z butami + 1hp potka + 1 ward. Gramy agresywnie skupiając się na dręczeniu przeciwnego AD Carry. Jeśli stracimy zbyt dużo życia wycofujemy się lekko i leczymy się na minionach lub nawet przeciwnikach za pomocą E. Na rzece ustawiamy warda, aby zareagować wystarczająco szybko w przypadku ganku przeciwnego junglera. Wszystkie miniony z linii oddajemy naszemu Carry, ale jeśli zajdzie taka potrzeba to w mid i late game można ich trochę dofarmić. Przez całą grę oczywiście gramy jak support, czyli kupujemy wardy i wspieramy team aurami.



Build:


Dołączona grafika

Masterki 9/21/0


Dołączona grafika + Dołączona grafika





4.4.: AD Carry:


Takie ustawienie warto zastosować wtedy gdy nasz "prawdziwy" AD Carry decyduje że pójdzie na Topa. Może to nastąpić w przypadku gdy zapowiada się wyjątkowo trudny Bot Lane. Jednak Yorick z pewnością jemu podoła.


Opis:


Jeśli do pary dostaniemy supporta jakim jest Soraka, to bez wachania bierzemy Doran's Blade. Zapewnia nam on duże obrażenia, może nam jednak zabraknąć many. Z pomocą przychodzi wtedy Soraka. Jeśli nie będziemy mieli szczęścia z doborem supporta, to można wybrać Meki Pendant + 2hp potki. Naszym zadaniem na linii jest dominowanie i outfarmienie przeciwnika jednocześnie zbierając każdego miniona którego tylko damy radę. Będąc na linii z supportem, nic nie stoi na przeszkodzie aby nafarmić się tak jak na Solo Top'ie. W późniejszej fazie gry znów przyjmujemy rolę offtanka, gdyż robienie z Yoricka glass canona nie ma większego sensu.



Build:


Standardowy


Dołączona grafika + Dołączona grafika






5.:ZMIANY YORICKA




Patch 1.0.0.121

Bazowe:
Przyrost many na poziom zwiększono z 30 do 35 pkt.
Przyrost zdrowia na poziom zmniejszono z 80 do 85 pkt.
Przyrost pancerza na poziom zwiększono z 3 do 3,6 pkt.
Bazową prędkość ruchu zwiększono z 315 do 320.
Nieznacznie zwiększono bazową prędkość ataku.
Naprawiono błąd, który sprawiał, że Spectral Ghoul nie pojawiał się, kiedy Yorick był uciszony.
Omen of Pestilence:
Zwiększono zasięg o 50.
Poprawiono działanie obszarowych spowolnień, zwiększając ich obszar i częstotliwość nakładania efektu.
Koszt many zmniejszono do 40/45/50/55/60 z 50/55/60/65/70.
Omen of Famine:
Koszt many zmniejszono do 55/60/65/70/75 z 60/65/70/75/80.
Omen of Death:
Zmiana animacji wskrzeszonych bohaterów, aby wyraźniej pokazać, kiedy omen wskrzesza bohatera.
Usunięto zmniejszanie się stanu zdrowia Upiora i wskrzeszonych stworzeń.
Naprawiono błąd związany z interakcją Chronoshift’a z Upiorami.
Naprawiono błąd związany z wieżami Heimerdingera i stanem wskrzeszenia.
Unholy Symbiosis:
Yorick otrzymuje o 5% mniej obrażeń za każdego przywołanego stwora.
Zwiększono obrażenia od ataku i zdrowie ghuli z 30% do 35% obrażeń od ataku i zdrowia Yoricka.
Ghule:
Ghule są niewrażliwe na spowolnienie.
Ghule dostają 50% mniej obrażeń od umiejętności obszarowych.


To był ogromny buff dla naszego Grabarza. Dzięki niemu wielu hejterów zrozumiało co to jest Yorick Powah!

Patch 1.0.0.122

Pancerz ghuli zmniejszono z 20 do 10 pkt.
Obrażenia procentowe Omenu Śmierci zmniejszono z 50/75/100% do 45/60/75%.
Omen Zarazy zadaje teraz większe o 1.0 pkt. obrażenia za każdy punkt mocy umiejętności (a nie o 0.8 większe za każdy punkt obrażeń od ataku).
Omen Głodu Uzdrawia za 40% zadanych obrażeń, nie za 50%, jak do tej pory. Zmniejszono zasięg z 650 do 550.


Po patchu Yorick nadal jest grywalny, i to bardzo. Nic nie stoi na przeszkodzie aby dalej nim ownić. Co boli najbardziej? Zmniejszenie zasięgu z E. Przelicznik z W boli najmniej, bo rzeczywiście należało się, ale dzięki temu żaden punkt AP nie jest już zmarnowany!

Patch 1.0.0.123

Każdy punkt obrażeń od ataku zwiększa obrażenia, zadawane przez Omen Wojny o 1.2, a nie 1 pkt.

Lekki buff nic nie zmienił. Wciąż gramy nim tak samo.



Poradnik napisał: GAHA

#2 arronbado

arronbado

    Gram w gre

  • Użytkownik
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 17 lipiec 2012 - 12:54

Bardzo ładnie :) Właśnie kupiłem Yorica i chcę nauczyć się nim szybko grać

#3 adrian125pl

adrian125pl

    Gram w gre

  • Użytkownik
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 19 wrzesień 2012 - 15:46

Dzięki! Uważam, że to jest bardzo przydatne.Właśnie miałem kupować Yoricka ale zadawałem sobie pytanie "czy ja go ogarne""czy ogarne bld" "czy ogarne solo topa ( bo akurat wiedziałem że yorick to przeważnie solo top)" itd.Jeszcze raz dzięki za podanie przydatnych runek,masterków i bulidów.Jeszcze raz dziękuje. :) (tak wiem za dużo tego "dzięki,dziękuje" :D)

#4 SkyMan1200

SkyMan1200

    Gram w gre

  • Użytkownik
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 29 maj 2013 - 15:11

Swietny ten poradnik gdyby nie jeden szczegół-gang potrafi naprawde yorickowi dac po dupsku zwłaszcza w early.Nie ma tu za dużo informacji co zrobić podczas walki z nim.A i nie zgadzam sie z umieszczeniem w wrogach Number 1 Udyra-Łatwo go zabić od 6 levela.


Użytkownik SkyMan1200 edytował ten post 29 maj 2013 - 16:13


#5 Tomekst

Tomekst
  • Gram w:Głównie League Of Legends :D
  • Ulubiona gra:Dużo tego ;33
  • Lokalizacja:Los Angeles
  • Hobby:Kultura Hip-hopowa z lat 90

Napisano 01 sierpień 2013 - 00:19

Automatyczna wiadomość


Temat przeniesiony z forum

Gry MMORPGLeague of Legends

do

Gry MMORPGLeague of LegendsLeague of Legends - Poradniki

#6 crytek022

crytek022

    Gram w gre

  • Użytkownik
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 21 wrzesień 2013 - 19:05

Poradik BARDZO PRZYDATNY !!! LECI + :P

Użytkownik dostał już ostrzeżenie za ten post!


#7 Tomekst

Tomekst
  • Gram w:Głównie League Of Legends :D
  • Ulubiona gra:Dużo tego ;33
  • Lokalizacja:Los Angeles
  • Hobby:Kultura Hip-hopowa z lat 90

Napisano 21 wrzesień 2013 - 21:00

Poradik BARDZO PRZYDATNY !!! LECI + :P

Nie odkopywujemy starych tematów  ;) .







Podobne tematy Zwiń


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: League of Legends, lol, yorick, lol yorick, yorick jak grac, yorick build, Yorick The Gravedigger

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników